Laatste dagen Tokyo en eerste paar dagen in Nagoya - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Anneke - WaarBenJij.nu Laatste dagen Tokyo en eerste paar dagen in Nagoya - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Anneke - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Tokyo en eerste paar dagen in Nagoya

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

10 Januari 2014 | Japan, Nagoya

4 januari hadden we weer op dezelfde plek in Shibuya met Daigaku afgesproken, en daar hebben we als eerste tussen de middag udon (noedels) gegeten. Daarna doorgegaan naar de Chiba prefectuur, naar Tokyo Disney Sea. Het laatste treintje, dat van het Maihama station naar resort naar Disney Land naar resort naar Disney Sea ging, was een een trein met Mickey-ramen etc. om alvast in de Disney-stemming te komen.
Was hier heel gezellig, voor elke attractie (we zijn er in 3 geweest) 1 tot bijna 3 uur moeten wachten, maar het schijnt dat het op drukke dagen sowieso 3 uur duurt, en we dus geluk hadden. Vooral de laatste attractie, Tower of Terror was leuk.
Na een geslaagde dag terug met de trein naar Shibuya, waar we heerlijke nabe hebben gegeten. Dat was denk ik mijn favoriete maaltijd tot nu toe. Om half 1 terug in het hotel en lang uitgeslapen.

De volgende dag was onze laatste dag in Fuchinobe en heb ik niks bijzonders meer gedaan. 's Avonds gyudon gegeten.

De 6e was het dan eindelijk zover; 's ochtends inpakken, en met de Nozomi Shinkansen vanuit Shin-Yokohama naar Nagoya. Deze reis duurde maar een uur en twintig minuten. Ik zat niet bij het raam, en er waren best veel tunnels, dus weinig van de omgeving kunnen zien, wat wel jammer was. Wel een hele grote berg gezien, maar of dat mount Fuji was? Maar dan waren we er nog niet... Met de metro zijn we naar Irinaka station gegaan en vanuit daar hebben we geprobeerd de dorm te vinden. Halverwege geholpen door iemand, wat wel nodig was. De weg naar de dorm met koffer en rugzak was zwaar; er zijn best steile heuvels hier, die je in Nederland nergens ziet. Uiteindelijk zag ik mijn dorm (NKK) en heb ik van de concierge mijn sleutels gekregen en ben ik de weg naar mijn kamer gewezen.
Virgil zit in een andere dorm (YKK), maar NKK en YKK zijn heel dicht bij elkaar. De mijne is zelfs bijna recht voor de ingang van de campus van Nanzan University.
Mijn kamer is vrij groot, ik heb een hele hoek over waar nog niks staat. Het enige nadeel van mijn kamer was mijn kussen; of eigenlijk een pittenzak, dus de volgende dag een nieuwe gekocht.

Ik zit samen met 3 anderen in een unit; een Japanse, een Amerikaanse, en een Canadese. Het lijkt nog wel gezellig te worden hier.

Woensdag t/m vandaag heb ik 3 dagen lang orientatie gehad, met onder andere; placement test, entrance ceremony, campus tour, welcome party, housing orientation, ordering inkan (stempel voor officiele documenten ipv handtekening), student life orientation, course registration, internet orientation, anti-disaster drill... (heb vandaag oa geleerd te reanimeren..)
In andere woorden; heel veel informatie waar je moe van wordt. Ben blij dat het nu voorbij is.

Met de placement test hoopte ik in niveau 500 te komen, maar zit nu in 600, een niveau hoger dan ik had gehoopt. Lijkt me moeilijk, maar volgende week dinsdag (maandag is een feestdag), beginnen de lessen en heb je nog een week om hoger of lager te gaan (door middel van een toets die iedereen maakt en overleg kan dat).

Behalve de verplichte vakken (JP reading and writing, JP communication), heb ik de volgende vakken gekozen;
- University prepatory Japanese
- Teaching Japanese as a foreign language
- Japanese in volunteering

De universiteit is een stuk groter dan Hogeschool Zuyd natuurlijk, maar niet supergroot. Een groot verschil met Nederland is dat je hier voor lunch heel lekkere maaltijden hebt. Kan in Nederland natuurlijk ook wel, maar hier kun je ook warme maaltijden krijgen met rijst of noedels, die lekker zijn en goed vullen, voor omgerekend zo'n 3 euro.
Voor ontbijt eet ik trouwens brood. Het brood hier (shokupan), is dik gesneden wit brood, maar het smaakt goed als het geroosterd is. En ik heb een soort chocoladepasta kunnen vinden, dus ik heb een goede vervanger voor brood met hagelslag.

Vandaag ook nog naar de kuyakusho (ward office) geweest, om mijn adres te registreren en gezondheidsverzekering aan te vragen met Virgil. Daarna lekkere ramen (noedels) en gyoza gegeten. Op de terugweg vielen wat vlokjes sneeuw! Stelde niet veel voor, maar het schijnt dat het hier nauwelijks sneeuwt.

Nu eindelijk weekend en morgen uitslapen. Morgenavond is er een welcome-party van de dorm, voor de rest weet ik nog niet wat ik het weekend (en maandag) ga doen. Ik denk dat ik de stad maar een beetje moet verkennen, want nu ken ik alleen nog maar de weg naar de universiteit, de supermarkt, en een aantal winkels en restaurants.
Ook heb ik nog niet zelf gekookt, dus dat wil ik ook nog proberen.

  • 10 Januari 2014 - 15:55

    Herma Kompagne:

    Wauw Anneke. Wat heb je al ontzettend veel gezien en gedaan in die 'korte' tijd.
    Merk wel dat je het goed naar je zin hebt. Nu is alles natuurlijk ook nog nieuw, maar je hebt je draai al behoorlijk gevonden, lijkt mij. Je hebt al meer sneeuw gezien dan ons! Haha!
    Veel plezier en succes.
    Ik blijf wbjn wel beetje volgen.
    Groetjes Herma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Nagoya

Anneke

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 8709

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 17 Juli 2014

Studiestage Japan

09 Juni 2014 - 22 Juni 2014

2 weken Cambodja & Thailand

Landen bezocht: