Nagoya week #2 - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Anneke - WaarBenJij.nu Nagoya week #2 - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Anneke - WaarBenJij.nu

Nagoya week #2

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

19 Januari 2014 | Japan, Nagoya

De 11e was er een NKK Welcome party, waar iedereen zich voorstelde en we wat snacks aten; daarna gingen de meeste mensen door naar izakaya 'torinosuke'. Mijn Japanse husigenoot Mako zei dat je hier ook van alles lekkers kon eten, en dat ze zelfs kikker hadden. Ze had zelf nog nooit kikker gegeten, is hier ook niet heel normaal om te eten, maar we waren allebei wel benieuwd, dus hadden we samen een gefrituurde kikker besteld om te delen. Smaakt eigenlijk best wel als kip, maar er zit niet zoveel vlees aan. De volgende keer gewoon kip dus.

De volgende dag heb ik voor het eerst zelf gekookt: yakisoba. Bij de yakisoba party van de 8e had ik gezien hoe ze het maakten, en het is echt heel simpel en lekker. Wil proberen om heel veel Japanse gerechten te maken.

De 13e kwam de concierge van de dorm aanbellen dat er een pakje voor mij was gekomen uit Nederland. Ben hier heel blij mee, o.a. meer stroopwafels om uit te delen, een grote zak chips voor op mijn verjaardag, beschuiten en wat extra kleren.
Deze dag was een nationale feestdag (seijin no hi), dus lekker een dagje vrij en een lang weekend.
's Middags ben ik in mijn eentje naar Sakae gegaan, omdat ik wat meer van de stad wou zien en dit een goed gebied is om te winkelen. Uiteindelijk ben ik alleen maar in het ondergrondse winkelcentrum geweest, want daar had ik al genoeg tijd besteed. Het is een gigantisch winkelcentrum. Heb hier een trui gekocht van 2000 yen, omgerekend 14 euro. De yen-euro koers is heel gunstig, dus ik kan heel veel dingen kopen voor omgerekend minder euro dan het in Nederland zou kosten. Behalve in de supermarkt, daar is het vaak niet veel goedkoper of duurder. Wat duur is in Japan, zijn appels. Maar in dit winkelcentrum heb ik een winkel gevonden met goedkoop fruit; 100 yen per appel (70 eurocent).

Dinsdag zijn de lessen echt begonnen. 's Ochtends een toets om te bekijken of je in het goede niveau terecht bent gekomen. In de toets zat toch wel aardig wat grammatica die ik nog nooit had geleerd, en de uitslag van de toets was voor sommige delen ook onder het gemiddelde niveau. Dus na overleg met de leraar ben ik toch naar niveau 500 gegaan, wat ik eerst ook wou (Virgil ook). De grammatica, kanji en vocabulaire lijken nog niet heel moeilijkl, maar niveau 600 zou te moeilijk zijn. Ik wil liever niet 600 doen als ik bepaalde dingen nog niet heb gehad, want als je een taal studeert ga je door op dingen van eerder.
Omdat ik een ander niveau ben gaan doen, heb ik ook andere extra vakken gekozen:
- Introduction to Business Japanese
- Intermediate Translation
- Japanese in volunteering
Van het laatste vak weet ik nog niet zeker of ik dat kan blijven volgen. Er kunnen maar 8 mensen deze klas volgen, en er waren iets van 13 mensen die zich hadden geregistreerd hiervoor. Dus vrijdag heb ik een interview gehad met de 2 leraren van deze les, en maandag of dinsdag krijg ik te horen of ik dit vak kan blijven volgen. Anders wil ik misschien les gaan volgen in theeceremonie.

Woensdagmiddag was er nog een fieldtrip naar het Nagoya Kasteel. Hier werden we rondgeleid in groepjes van ongeveer 5 of 6 mensen. Was heel interessant en mooi om te zien, en heb hier veel foto's gemaakt. Ook ben ik op de foto gegaan met een acteur die Obu Nobunaga speelt, een belangrijk historisch figuur. Deze foto krijg ik binnenkort nog.

Donderdagavond was de opening van een nieuwe Lawson (een konbini = soort minisupermarkt). In onze postvakjes in de dorm hadden we een formulier gekregen, waarmee je wat gratis eten kon halen bij de opening: onigiri, gefrituurd vlees en een cake. Deze cake was mijn toetje voor mijn welkomstfeest met mijn husigenoten. We hebben met z'n allen sushi gemaakt. Was gezellig en lekker.

Vrijdag heb ik voor de tweede keer zelf gekookt: nikujaga. Was heel lekker. En gisterenmiddag ben ik met Virgil naar de winkel 'Big Camera' dichtbij het Nagoya station gegaan. Hij voor een elektronisch woordenboek, en ik voor een nieuwe digitale camera. Vanwege de goede yen-euro koers kon ik een goede camera voor omgerekend veel minder geld kopen dan in Nederland zou kunnen. Dus vanaf nu zijn de foto's die ik op facebook plaats als het goed is beter.
Als avondeten hadden we gegeten bij een restaurant genaamd Tanpopo. Hier mijn nieuwe favoriete eten gegeten: okonomiyaki, een soort Japanse hartige pannenkoek. Ik had de Nagoya-stijl okonomiyaki, maar er zijn veel meer verschillende soorten. Vooral die van Osaka en Hiroshima zijn bekend.

Vandaag ben ik naar de supermarkt geweest, en voor de rest staat er niks op de planning. Straks of vanavond wat huiswerk doen, en voor de rest wat relaxen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Nagoya

Anneke

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 8707

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 17 Juli 2014

Studiestage Japan

09 Juni 2014 - 22 Juni 2014

2 weken Cambodja & Thailand

Landen bezocht: